Proiectul Acces la carieră de succes – sprijin pentru studenți în îmbunătățirea competențelor tehnice

Nu este un secret că din ce în ce mai mulți angajați își propun să-și îmbunătățească abilitățile tehnice pentru a fi în pas cu evoluțiile din cadrul societății. Acest lucru este relevat și de un sondaj realizat de BestJobs, citat de Mediafax, care arată că digitalizarea tot mai accentuată, tendințele de creștere a numărului joburilor cu activitate de la distanță, dar și dezvoltarea noilor tehnologii ce reconfigurează aptitudinile necesare pe piața muncii se reflectă asupra interesului angajaților români pentru dezvoltare profesională. Cei mai mulți (șapte din zece) își doresc în primul rând dezvoltarea competențelor tehnice, abilitățile soft fiind cele mai importante pentru unul din patru angajați, arată sondajul.

Proiectul Acces la carieră de succes – Pilonul I, confinanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-20220 vine cu activități complementare celor cuprinse în programa universitară pentru studenții care urmează studii universitare în științe economice.

Proiectul vizează facilitarea tranziției de la educație la piața forței de muncă pentru minimum 322 de studenți înmatriculați în sistemul de învățământ superior (ISCED 6 și ISCED 7), cu domiciliul în regiuni mai puțin dezvoltate ale României, prin instituirea unui sistem funcțional de stagii de practică și programe de învățare la locul de muncă.

Avantajul pe care îl oferă proiectul este că stagiile de practică desfășurate în cadrul unor companii autorizate de CECCAR să presteze servicii în domeniul financiar-contabil sunt completate de un program de formare competențe digitale, format din webinarii și tutoriale online.

Astfel, studenții își dezvoltă competențele digitale atât de necesare într-o societate în care tehnologia joacă un rol esențial.

Studenți mai bine pregătiți înseamnă viitori angajați mai bine pregătiți, care vor face față mai ușor cerințelor angajatorilor.

Colaborarea cu angajatorii în cadrul proiectului Acces la carieră de succes relevă faptul că printre așteptările acestora de la viitorii angajați se numără: capacitatea de a asimila cu ușurință informațiile, cunoștințe în utilizarea tehnologiei, dorința de a se dezvolta profesional, deschiderea spre învățare continuă.

În domeniul financiar-contabil, procesul de învățare continuă este vital pentru o carieră de succes. Nevoia de a cunoaște permanent reglementările în vigoare, de a le aplica în mod corect, de a utiliza softurile de specialitate este o constantă a carierei de profesionist contabil, fără de care businessurile care beneficiază de consultanța și serviciile de specialitate nu ar putea supraviețui.

Mulți se întreabă: oare profesia contabilă va dispărea? Contabilii vor fi înlocuiți de roboți?

Răspunsul este clar: NU! Profesia contabilă este o profesie vie, al cărei viitor este strâns legat de avansul tehnologiei. Activitățile repetitive sunt preluate din ce în ce mai mult de softuri, în timp ce profesionistul contabil se axează pe plus-valoarea adusă companiei. Consilier de încredere pentru managementul companiei, profesionistul contabil devine acel personaj indisponibil pentru orice afacere de succes. Analiza de risk management, consilierea în diverse activități, inclusiv pentru obținerea de sprijin financiar din diverse surse pentru finanțarea afacerii sunt doar câteva dintre activitățile care presupun folosirea raționamentului profesional în interesul businessului. Dar toate acestea, doar cu ajutorul cifrelor primite prin folosirea softurilor de specialitate.

Proiectul Acces la carieră de succes, derulat de CECCAR, urmărește să pregătească studenții pentru acest viitor, în care tehnologia este cel mai bun prieten al profesionistului. Cu alte cuvinte, pregătim next-generation accountants.

Ești student în științe economice și vrei să urmezi un stagiu de practică în urma căruia vei fi mai bine pregătit pentru cariera ta?

Scrie-ne la acces-p1@ceccar.ro!

Detalii despre proiect găsești pe acces-p1.ceccar.ro.

Leave a Reply to Anonymous Cancel reply